شناسهٔ خبر: 100072 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه شهدای بجنورد خبر داد:

افزايش ۱۰۰ درصدی پرواز در فرودگاه بجنورد در نيمه نخست سال

فرودگاه بجنورد مدير فرودگاه شهدای بجنورد از رشد تمامی شاخص‌های آماری در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ و کسب رتبه بيست و پنج در ميان فرودگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدابراهیم قدمگاهی گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۳۹۸ نشست و برخاست در فرودگاه شهدای بجنورد صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است. در شش ماهه نخست سال گذشته تعداد ۱۹۲ نشست و برخاست در شهدای بجنورد صورت گرفته بود.

قدمگاهی با اشاره به رشد ۶۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در همین بازه زمانی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۵هزار و ۶۸۱ نفر در فرودگاه شهدای بجنورد اعزام و پذیرش شدند، در حالی که سال گذشته طی شش ماهه نخست، ۹ هزار و ۳۱۰ نفر اعزام و پذیرش شده بودند. در زمینه ارسال و پذیرش بار نیز شاهد رشد ۸۸ درصدی بودیم.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد همچنین از افزایش ۲۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و افزایش ۵۷ درصدی ارسال و پذیرش بار در شهریورماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مقایسه فقط آمار نشست و برخاست پروازها در فرودگاه شهدای بجنورد ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: در مقایسه آمار پروازی شهریور ماه ۱۴۰۰ با مرداد ماه امسال نیز شاهد رشد ۱۸ درصدی در نشست و برخاست پروازها و رشد ۲۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و همچنین رشد ۳۱ درصد ارسال و پذیرش بار در این فرودگاه شهدای بجنورد بودیم.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه شهدای بجنورد، به گفته قدمگاهی، پروازهای مسافری این فرودگاه در شهریورماه ۱۴۰۰ در مسیر مهرآباد-بجنورد-مهرآباد با ۳ شرکت ایران ایر، آسمان و ماهان صورت پذیرفت.