شناسهٔ خبر: 100078 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تشريح دستاوردهای ايران در اجلاس جهانی Improvement NOTAM

کاهش ۷۴درصدی نوتام‌های PERM در بازه زمانی تعریف شده

امیرحسین صادقچه وبينار بين المللی Improvement NOTAM ، با حضور بيش از ۲۰۰ نماينده از کشورهای مختلف عضو دفاتر منطقه‌ای ايکائو با موضوع بررسی وضعيت نوتام‌های قديمی (Old NOTAM) و بهبود وضعيت نوتام‌های دائمی (PERM NOTAM) و محوريت دفتر مرکزی ايکائو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرحسین صادقچه مدیرکل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این خصوص گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای عملکرد بسیار مطلوب و شاخص و رکوردار بیشترین درصد کاهش Old NOTAM به ارائه تجربیات و راهکارهای مورد استفاده خود در این اجلاس بین المللی پرداخت.

وی اظهار داشت: اداره اطلاعات هوانوردی (AIS) -اداره کل ترافیک هوایی ایران با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات مدیریت شده همچون تعیین وضعیت این دسته از نوتامها(از جمله انتقال نوتام ها به یکی از محصولات هوانوردی در حوزه داده و نقشه های هوانوردی)، علیرغم عدم وجود اتوماسیون‌های رایج در سطح بین المللی و با اتکا به نیروهای متخصص داخلی و تدوین دستورالعمل های کاری و نیز اصلاح روند صدور جهت لغو و یا جایگزینی اطلاعیه هوانوردی این رکورد را ثبت کرد.

محمد صادقی کارشناس مسئول اداره اطلاعات هوانوردی (AIS) - اداره کل کنترل ترافیک هوایی نماینده و ارائه دهنده ایران در این اجلاس در ابتدا به وضعیت ابتدایی ایران قبل از تشکیلCampaign NOTAM در سطح بین الملی پرداخت و گفت: ایران پس از اجرای نشانگرهای اصلی (KPI) تعریف شده، کاهش %۷۴ نوتام های PERM در بازه زمانی تعریف شده را رقم زد.

وی در ادامه به تحریم های غیر منصفانه علیه ایران اشاره و از پیامد ها و چالش های این تحریم ها بر صنعت هوانوردی کشور و عدم امکان تهیه و دسترسی به سیستم های اتوماسیون رایج در سطح بین المللی انتقاد کرد.

صادقی همچنین سایر فرآیند های کاری ایران از جمله تشکیل تیم مشترک کاری فی ما بین اداره اطلاعات هوانوردی (AIS) -اداره کل کنترل ترافیک هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان بخش حاکمیتی جهت تدوین راه کارها به منظور کاهشOLD NOTAM  را تشریح کرد.

گفتنی است؛ در این اجلاس نمایندگانی از دفتر مرکزی ایکائو(نیک نژاد به عنوان مسئول اجرایی)، اروپا، برزیل، جپسون، یاتا، قطر ایرویز و... اقدام به تشریح و شرح اقدامات خود کردند.