شناسهٔ خبر: 100088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران:

در پروژه های نهضت ملی مسکن تمامی دستگاه‌های خدمات رسان باید کمک کنند

جلسه قرچک.jpg استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در پروژه های نهضت ملی مسکن تمامی دستگاههای خدمات رسان باید کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،محسن منصوری استاندار تهران  روز پنج شنبه به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از پروژه های زیرگذر محمد آباد و داود آباد قرچک بازدید کرد و سپس درجلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری قرچک شرکت شد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص این جلسه گفت: کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد” با حضور استاندار تهران به منظور بررسي و تبادل نظر و هماهنگي براي حل و فصل مشکلات و موانع فراروي واحدهاي توليد شهرستان قرچك ، تشكيل شد.

وی افزود: شهرك صنعتي قرچك، يكي از۲۰ شهرك و ناحيه صنعتي ، شركت شهركهاي صنعتي تهران بوده و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق استان تهران با وسعت ۷۵۵ هکتار در ۴ فاز عملیاتی شده که از سال ۹۱ پروژه های عمرانی فاز یک آن در ۲۲۰ هكتار است.

محبت خواه خاطرنشان کرد: فاز اول دارای زون بندی فلزی، شیمیایی، غذایی و نساجی بوده، همه قطعات آن واگذار شده و دارای ۲۰۰ واحد صنعتی فعال است، همچنین فاز دوم با قطعات بزرگتر از ۷۰۰ متر مربع ، علاوه بر زون بندی فاز۱ دارای شرکت های الکترونیک ، کانی غیر فلزی و سلولوزی نیز هست و در حال تکمیل ساخت و ساز است که در جلسه کارگروه تسهیل به بررسی افزایش توان تولیدی و صنعتی این شهرک و طرح موارد مربوطه در جلسه کارگروه زیربنایی پرداخته شد و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این زمینه پی گیر موضوعات تولید و اشتغال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد مشکل آب کارگاهی سایت مسکن ملی قرچک به دستور استاندار برطرف شود و دستگاه های خدمات رسان ملزم به همکاری در طرحهای تولید مسکن شدند.