شناسهٔ خبر: 100103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرساز استان خبر داد:

نهمين دوره انتخابات هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان استان اردبيل مطلوب و به دور از حاشيه با نظم و امنيت كامل برگزار شد / نظام مهندسی بازوی فنی كشور و استان اردبیل است

خبر راه و شهرسازی اردبیل معاون مسكن و ساختمان راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: با مشاركت جامعه مهندسان نهمين دوره انتخابات هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل با روند مطلوب و به دور از حاشيه با نظم و امنيت كامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در آيين اعطاي اعتبارنامه اعضاي نهمين دوره هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل اظهار كرد: فرآيند انتخابات نهمين دوره هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل از ارديبهشت ماه امسال آغاز شد و با تشكيل هيئت اجرايي و نظارت سعي شد مراحل ثبت‌نام و برگزاري انتخابات در ماه‌هاي اخير به انجام برسد.

وي تصريح كرد: تفاوت امسال انتخابات با دوره‌هاي قبل برگزاري آن به شكل الكترونيكي و غيرحضوري بود كه با توجه به شرايط كرونايي سعي كرديم براي اولين بار اين تجربه را در استان به انجام برسانيم تا انتخابات با روند مطلوب و به دور از حاشيه با نظم و امنيت كامل برگزار شود.

معاون مسكن و ساختمان راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: در دوره گذشته اعضاي جامعه مهندساني كه واجد شرايط براي رأي دادن بودند، بيش از ۱۰ هزار نفر بوده كه در اين دوره از انتخابات تعداد اعضاي جامعه مهندسان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسيد.

باباخاني افزود: در سال ۹۷ كه شاهد برگزاري هشتمين دوره انتخابات هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل بوديم، ميزان مشاركت ۳۶ درصد بود و ۳ هزار و ۸۱۷ نفر از جامعه مهندسان در انتخابات شركت كرده بودند كه در اين دوره اين ميزان افزايش يافت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد:‌ در دوره نهم بيش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مهندسان استان در انتخابات مشاركت كردند كه ميزان مشاركت به ۵۸ درصد رسيد.

باباخاني اضافه كرد: ما امروز در حالي اعتبارنامه اعضاي جديد هيئت مديره را تقديم آنها مي‌كنيم كه نظام مهندسي ساختمان با شرايط حساس در كمك و ياري به راه و شهرسازي در اجراي پروژه‌هاي عظيم مسكن روبه‌رو شده و قطعا از ظرفيت جامعه مهندسان در حوزه‌هاي طراحي، اجرا و نظارت بيشتر استفاده خواهيم كرد.

وي با تكريم از اعضاي قبلي هيئت مديره در فعاليت ۳ ساله بيان كرد: نظام مهندسي بازوي فني كشور و استان است و همكاران ما هميشه در فرآيند تهيه نقشه، نظارت و اجراي پروژه‌ها ياريگر راه و شهرسازي استان و ساير مجموعه‌هاي عمراني و زيربنايي بودند و قطعا كار فني و تخصصي آنها نتيجه و ثمره مطلوب به همراه داشته است.

محمد رضا انوری رئيس نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل در ادامه این مراسم و تشریح عملکرد به فعاليت ۳ ساله دوره هشتم هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان اشاره كرد و ادامه داد: ما در اين دوره فعاليت‌هاي مختلفي را با محوريت شفافيت، گستردگي اجراي نظام ارجاع در حوزه نظارت و همچنين توسعه بيمه تأمين اجتماعي مهندسان را شاهد بوديم كه همه اين كارها با تلاش ۳ ساله اعضاي هيئت مديره در دوره هشتم به انجام رسيد.

انوري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: در اين ۳ سال سعي شد تا نظام جامع الكترونيكي سازمان نظام مهندسي ساختمان راه‌اندازي شود تا بدون مراجعه خدمات جامعه مهندسان ارائه شده و فعاليت‌ها در اين بخش سر و سامان پيدا كند.

وي توجه به اعضاي جامعه مهندسان در شهرستان‌ها، قانونمداري و حفظ استقلال اين سازمان را از ديگر فعاليت‌هاي هيئت مديره دوره هشتم برشمرد و تصريح كرد: همه اين اقدامات در جهت ارتقا كيفيت ساخت و ساز انجام شده و تلاش ما بر اين است تا ابهامات بخشنامه تعارض و منافع برطرف شده و به نوعي شبهات در اين حوزه رفع شود.

رئيس نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل گفت: تاكنون بخشنامه جديد براي ما ابلاغ نشده و اين ابهاماتي را در اجرايي شدن قانون جديد به وجود آورده كه اميدواريم با پيگيري مسئولان امر ابهامات رفع و فعاليت‌هاي مناسبي را در حوزه جامعه نظام مهندسي به ويژه ارتقا كيفي ساخت و سازها شاهد باشيم.