شناسهٔ خبر: 100125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین:

۱۰ کیلومتر راه روستایی اسفراین آسفالت شد

اسفراین رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین گفت: امسال احداث و آسفالت ۷۵ کیلومتر از راه روستاهای دارای اولویت در سطح شهرستان در دستور کار قرارگرفت که تاکنون آسفالت ۱۰ کیلومتر از آن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، ابراهیم ذاکری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۱۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان شامل محورهای برستو و شور و کلاته سنجر زیرسازی و آسفالت شده است.

وی گفت: در این مدت عملیات خاکی و زیرسازی محور حسن آباد – اردغان، محور بام – خرق، حسین آباد خانکور، جعفرآباد، قنبرباغی و گسک و گراتی به ابری تپه و گپز با مشارکت پیمانکاران و ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین به طول ۴۰ کیلومتر و همچنین تکمیل کنارگذر روستای اسطرخی بر اساس اعتبارات تخصیص یافته در حال اجرا است.
وی افزود: قرارداد احداث و آسفالت راه روستاهای باغی، جوزقه، فریمان، کلاته سادات، پلنگ دره، بانی در و زنفت و ساکارنلو و ابری تپه مجموعاً به طول ۲۰.۲ کیلومتر منعقد شده که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی طلب بیش از ۱۵۰ میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از ۹ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در قالب اسناد خزانه در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات خاکی با ماشین آلات راهداری و کمک خیرین در احداث پل ها دانست.

ذاکری خاطرنشان کرد: در کنار پروژه های احداث و آسفالت راه های روستایی، عملیات نگهداری راه به طور مستمر شامل لکه گیری هندسی و روکش ماسه آسفالت محور اسفراین – سبزوار به طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد؛ بهسازی و اجرای ماسه آسفالت بخشی از محور گراتی –صفی آباد به طول ۱۰ کیلومتر و درزگیری با قیر پلیمری در محور بام به طول ۱۶۰۰۰ متر طول در حال اجرا می باشد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین در بخش دیگر سخنان خود درباره نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته این اداره اقدام به آشکار سازی و ایمن سازی شش نقطه پرتصادف شهرستان و اصلاح یک نقطه حادثه خیز مصوب واقع در تقاطع اتیمز در محور اسفراین – سبزوار نموده است و اصلاح یک نقطه در محل پمپ بنزین فلاح در دست اجرا قرار دارد.

وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را نیز جزو وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سه مدرسه مجاور راه های حوزه استحفاظی شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان حمل و نقل بار و مسافر با همکاری پلیس راه اسفراین- بجنورد به صورت مستمر انجام می شود که در این زمینه در هفت ماهه ابتدای سالجاری ۱۱۲ مورد تخلف شامل نداشتن بارنامه، کارت هوشمند، صورت وضعیت و تجهیزات ایمنی و ... کشف و اقدامات قانونی صورت گرفته است. همچنین شناسایی ۲۷ مورد تخلف اضافه تناژ نیز با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی و رسیدگی شده است.

شهرستان اسفراین دارای ۳.۳ کیلومتر بزرگراه، ۷۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۴ کیلومتر راه فرعی، ۸۴ کیلومتر راه شریانی، ۳۳۳.۶۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۸۸.۹۰ کیلومتر راه روستایی شوسه و ۴۹۸.۱۰ کیلومتر راه خاکی روستایی برخوردار است.