شناسهٔ خبر: 100127 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر اعلام کرد :

تمهیدات انجام سفرهای ناوگان عمومی جاده‌ای در شرایط نامساعد جوی

داریوش باقرجوان هم‌زمان با بارش نزولات جوی و برودت هوا در تعدادی از استان‌های کشور تمهیدات انجام سفرهای ناوگان عمومی جاده‌ای در شرایط نامساعد جوی از سوی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت: براساس تمهیدات اعلام شده، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی استان، با دریافت اطلاعیه‌های صادره از سوی پلیس راه راهور ناجا و مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص وضعیت تردد و انسداد در محورها، این اطلاعات را به تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌های حمل و نقل مسافر ارایه دهنده سرویس در مسیرهای دارای شرایط محدودیت و ممنوعیت تردد، اعلام کنند.

وی افزود: هماهنگی با سایر ادارات کل استانی مبنی بر فراهم نمودن امکان استقرار ناوگان مسافربری در راه مانده در پایانه‌های شهرهای واقع در طول مسیر و راهدارخانه‌های واقع در محور و همچنین امکان اسکان موقت مسافران در پایانه‌های مسافری با همکاری سازمان پایانه‌های شهرداری و خدمت رسانی به مسافران از دیگر تمهیدات اتخاذ شده است.

باقرجوان خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت دقیق و کامل نکات ایمنی و ضوابط موضوعه در عملیات جابه‌جایی مسافران و اعمال کنترل‌های لازم از نظر دارا بودن وسایل و تجهیزات ایمنی، مورد تأکید و اقدام است .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان، بیان کرد: در صورت عدم انجام سرویس طبق ماده ۲۲ ضوابط حمل و نقل مسافر، مبلغ بلیت به مسافر استرداد می‌شود.