شناسهٔ خبر: 100158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سهمیه همدان در طرح جهش تولید مسکن ساخت ۵۰ هزار واحد است

حسینی-همدان مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح جهش تولید مسکن در استان، گفت: سهمیه استان در سال جاری در اجرای این طرح، ساخت ۵۰ هزار واحد است.

به گزارش اداره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) داریوش حسینی  با بیان اینکه در زمان کنونی امکان ثبت نام در این طرح در استان همدان فراهم است، افزود: در راستای اجرای برنامه احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ در کشور،  برنامه ریزی لازم در استان انجام شده و اراضی مورد نیاز برای ساخت آن در حال شناسایی و تامین است.

وی با اشاره به اینکه تمام مزایای طرح جهش تولید مسکن شامل متقاضیان طرح اقدام ملی نیز می شود، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای شناسایی و تامین اراضی در بقیه شهرهای استان که در سهمیه اولیه وجود ندارند در حال انجام بوده و در مراحل بعدی برای آنها نیز سهمیه ثبت نام ایجاد خواهد شد و از طریق مبادی رسمی اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ثبت نام طرح جهش تولید مسکن از روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه در این استان شروع شده و بصورت شبانه روزی به مدت یک هفته ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و مطالعه شرایط وارد مراحل ثبت نام شده و بدون هیچ محدودیتی از نظر ظرفیت واحدها اقدام به ثبت نام کنند.

حسینی ادامه داد: شرایط متقاضیان برای بهره مندی از مزایای این طرح همان شرایط طرح اقدام ملی مسکن یعنی داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن مالکیت، تاهل (غیر از زنان سرپرست خانوار  و زنان خود سرپرست با ۳۵ سال سن به بالا و نخبگان علمی و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی) و داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است.

وی یادآوری کرد: پیشنهادهایی در خصوص بهره مند شدن افراد مجرد نیز مطرح شده که در صورت طی مراحل تصویبی در سامانه اعمال خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی  همدان گفت: پس از ثبت نام اولیه متقاضیان و مقارن با پایان مهلت، پالایش اطلاعات انجام شده و افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن شده اند، از طریق ارسال پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود تا سایر مراحل را طی کنند.

حسینی افزود: علاوه بر پیشنهاد شرایط فراهم شدن امکان بهره مندی افراد مجرد از مزایای این طرح، پیشنهادهایی در خصوص افزایش میزان تسهیلات پرداختی نیز در شواری عالی مسکن کشور مطرح شده است که در صورت تصویب بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، در این زمینه نیز اطلاع رسانی می شود.