شناسهٔ خبر: 100174 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از ابتدای آذر ماه اجرا می‌شود:

اعمال محدودیت سفر برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

داریوش باقرجوان از ابتدای آذرماه، اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی منسجم‌تر و سیستمی‌تر شده و محدودیت سفر برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در خصوص جزئیات محدودیت‌های سفر با توجه به شرایط جدید کرونایی تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا استفاده از ناوگان عمومی محدودتر شده است به این شکل که افرادی که واکسن ترزیق نکردند، اجازه استفاده از ناوگان عمومی را ندارند مگر اینکه تست پی سی آر ۷۲ ساعته منفی داشته باشند.

باقرجوان بیان کرد: تا کنون با رعایت شیوه نامه‌ها جابجایی مسافر در ناوگان عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌گرفت که با افزایش واکسیناسیون، ناوگان اتوبوسی اکنون می‌توانند ظرفیت به کارگیری صندلی‌ها را به ۸۰ درصد افزایش دهند. همچنین در صورتی که واکسیناسیون سراسری در کشور به ۸۰ درصد برسد استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نحوه رسیدگی به شکایت مردم از تخلف ناوگان حمل ونقل جاده‌ای اظهارداشت: مردم می‌توانند شکایت خود را در زمینه رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل جاده‌ای با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ و یا با شماره تلفن مدیر مسئولی که در اتوبوس‌ها نصب است مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از پایان محدودیت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان جاده‌ای آیا قیمت‌ها کاهش می‌باید گفت: شیوه نرخ گذاری ناوگان عمومی از طریق شواری عالی ترابری و از طریق خود بخش انجام می‌شود .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باقرجوان خاطرنشان کرد: سامانه امید با همکاری وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی از اول آذر ماه راه اندازی می‌شود تا همزمان با صدور بلیت، کارت واکسن هم بارگذاری شود و راستی آزمایی صحت بلیت صادر شده هنگام سوارشدن مسافر به اتوبوس انجام می‌شود .