شناسهٔ خبر: 100176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۲ هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی به بیت المال برگشت داده شد

زنجان - سرهنگ خردمند.JPG فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی ۲.۵ سال گذشته حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی و تعرضی به بیت المال برگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جواد خردمند ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت ملی و زمین مسکن زنجان در محل سالن شهید داود احمدی راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از مدیران جهادی و توانمند هستند، گفت: این مدیر بسیار اخلاق مدار و همکار دوست هستند و همیشه از همکاران خود در وزارت راه و شهرسازی حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرمانده انتظامی استان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، جانشین فرماندهی انتظامی همکاری بسیار خوبی را با یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن استان دارند، اظهار کرد: این استان با داشتن چنین چهره‌هایی موفقیت‌های خوبی را داشته و باید این مهم بیشتر تقویت شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان کمترین چالش در حوزه یگان حفاظت زمین و مسکن در سطح کشور را دارد و تحقق این مهم در راستای داشتن مدیری اخلاق مدار، جهادی و واحد حراستی بسیار خوب و هوشمند و مقتدر و انتظامی بوده است.

خردمند تاکید کرد: مجموعه حفاظت زمین و مسکن در استان زنجان مجموعه‌ای توانمند و گلچینی از مدیران موفق راه و شهرسازی و فرماندهان توانمند و کاربلد هستند و ارتباط بین هر کدام از این مجموعه‌ها باید بیشتر از این تقویت شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان طی سال ۹۵ تشکیل شده است، ابراز داشت: موفقیت زمانی محقق می‌شود که بخش‌ها با هم ارتباط و تعامل خوبی با هم داشته باشند و حمایت‌های انتظامی در این موفقیت‌ها بسیار موثر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی ۲.۵ سال گذشته حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی و تعرضی به بیت المال برگشت داده شده است و این مهم مورد تایید املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است.

خردمند با بیان اینکه طرح هوشمند سازی اجرا می‌شود و در یگان، حفاظت هوشمند فعال است، گفت: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و قبلاً چنین ارتباطی را با مردم نداشتیم و تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن هم فعال شده و امروز به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.

وی از فعال شدن مرکز مانیتورینگ به عنوان یک برنامه کشوری خبر داد و گفت: تمام اراضی کشور به صورت آنلاین و با تجهیزات به روز رصد می‌شود و باید گام‌های جدی برداشته شود و تجهیزات فناورانه مورد تاکید است و در برخی از استان‌ها جی پی اس در خودروها و موتور سیکلت ها نصب شده و لحظه به لحظه بازدید از اراضی و جزئیات کنترل و ثبت می‌شود و با تلاش و مدیریت فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی باید این مهم در این استان نیز محقق شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه نقشه برداری حقوقی در یگان حفاظت باید به سمت حرفه‌ای گرایی برود، ادامه داد: ایجاد ساختار نقشه برداری و عمران هم در برنامه ما پیش‌بینی شده است.

خردمند با بیان اینکه فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان اقدامات خوبی را طی سه سال گذشته در استان داشتند، گفت: ۲۴۴ متصرف شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۴ نفر به مرجع حقوقی معرفی شدند.
 

شناسایی ۴۸ هزار متصرف اراضی در کشور

وی با بیان اینکه طرح راستی آزمایی در خصوص طرح هوشمند سازی نظارت و کنترل از اراضی را ابلاغ کردیم، افزود: در کشور ۴۸ هزار متصرف شناسایی شده و با اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد تاکنون  سراغی از  این افراد گرفته نشده بود در حالی که در اراضی دولت تصرف کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، سیاست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را استفاده از ظرفیت نیروهای جوان اعلام کرد و بیان داشت: ۳۵ اداره کل و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن داریم و فرمانده یگان ۳۰ استان تغییر یافته و از نیروهای جوان استفاده شده است.

خردمند بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کنیم و می‌بایست فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن استان زنجان از تجربیات فرمانده سابق این یگان استفاده کند.

وی افزود: هوشمندسازی نظارت بر اراضی از دیگر اقدامات شکل گرفته در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است و با کمک فناوری نوین تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد.