شناسهٔ خبر: 100177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل ونقل کالای راهداری استان خبر داد:

صدور ۸ هزار کارت هوشمند رانندگان در استان اردبیل

کرمانشاه - کارت هوشمند رئیس اداره حمل ونقل کالای راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۸ هزار کارت هوشمند برای رانندگان استان صادر یا تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،وحید میرمحمدی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه این کارت میزان کارت هوشمند برای رانندگان پرتلاش ناوگان‌های باری و مسافری صادر شده گفت: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار نفر راننده فعال بخش حمل ونقل کالا و مسافر استان اردبیل دارای کارت هوشمند هستند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ضریب امنیتی بالای کارت هوشمند گفت: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

میرمحمدی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی رانندگان در خدمت رسانی شایسته به مردم عزیز خاطرنشان کرد: در ۷ ماه گذشته ۵/۲ میلیون تن کالا توسط ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا جابجا شده است.

وی بیشترین کالای جابجا شده استان اردبیل را مربوط به شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و بیله سوار دانست و از صدور ۱۸۲ هزار برگ بارنامه خبر داد.

رئیس اداره حمل ونقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل را بیان کرد و ادامه داد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شود.