شناسهٔ خبر: 100213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۹۱ درصدی صادرات ازطریق پایانه مرزی میرجاوه / افزایش صادرات کالا به کشور پاکستان در هفت ماهه سال جاری

پایانه مرزی میرجاوه - سیستان و بلوچستان رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۹۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) مسعود نکودری رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: ۵۲۹ هزار و ۸۸۵ تن کالا در این مدت توسط ۲۳ هزار و ۴۶۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷۷ هزار و ۷۰۱ تن کالا رشد ۹۱ درصدی در تناژ و ناوگان را نشان می دهد.

وی گاز مایع، قیر و هیدروکربن را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: این پایانه از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه های فعال کشور در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بشمار می رود به طوری که علاوه بر رشد ۹۱ درصدی صادرات با عملکرد بسیار مطلوب رشد ۱۰۵ درصدی در ترانزیت کالا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای استان رقم زده است.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از واردات ۱۴۷ هزار و ۴۹۳ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، نارنگی و کنجد عمده کالاهای وارداتی این پایانه مرزی را تشکیل می دهند.

نکودری در پایان خاطر نشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه به دلیل نزدیکی به مراکز جمعیتی کشور پاکستان از فعال ترین پایانه های مرزی کشور محسوب می شود که علاوه بر نقش آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی اشتغالزایی زیادی برای مردم استان به همراه داشته است.