شناسهٔ خبر: 100253 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

صنعت حمل‌و‌نقل هوايی بازوی بی‌بديل در توسعه اقتصاد کشور است

محمد محمدی‌بخش روز گذشته معاون، مديران و کارشناسان هوانوردی و امور بين الملل با رياست سازمان هواپیمایی کشوری ديدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری صنعت هوانوردی را صنعتی بسیار مهم و استراتژیک دانست و گفت: علی رغم سهم حدود ۲ الی ۳ درصدی صنعت حمل و نقل هوایی در جابه جایی مسافر، اما این صنعت همواره از نقش بسیار حیاتی و مهمی در اقتصاد کشور برخوردار است.

وی افزود: از کدام بخش از اقتصاد و توسعه بازرگانی کشور می‌توان نام برد که نقش حمل‌و‌نقل هوایی در آن پررنگ نباشد؟ از گردشگری و مراودات بازرگانی تا امداد رسانی، همه به حمل‌ونقل هوایی وابسته‌اند.

محمدی بخش سازمان هواپیمایی کشوری را عالی‌ترین سطح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در صنعت هوانوردی برشمرد و گفت: صنعت حمل‌و‌نقل هوایی پیشانی نقطه تماس با دنیاست. به همین جهت باید هر آنچه را که در توان و دانش داریم در جهت رشد و پیشرفت این صنعت به کار گیریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل هوایی بازوی بی‌بدیل در توسعه اقتصاد کشور است، اظهار داشت: امروز بخش مهمی از مشکلات صنعت با اتکا به توان داخلی قابل رفع است و علاوه بر آن می‌توان با حمایت و تعامل با مجموعه دانش بنیان چشم اندازهای بسیار امیدوار کننده‌ای را در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی رقم زد.

وی در ادامه برقراری ارتباطات حمل‌و‌نقل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و دیپلماسی فعال در حوزه‌های مختلف را عامل اساسی در رشد و توسعه صنعت برشمرد و گفت: البته در کنار محورهای اشاره شده فرهنگ خودباوری، به عنوان موتور محرکه‌ای برای رسیدن به پویایی در صنعت بسیار مهم و تعیین کننده است.