شناسهٔ خبر: 100254 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عمليات هوانوردی فرودگاه بين‌المللی مهرآباد:

محدوديت‌های عملياتی فرودگاه مهرآباد کاهش می‌يابد

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه معاون عمليات هوانوردی فرودگاه بين‌المللی مهرآباد اعلام کرد: به دنبال توافقات انجام شده با سازمان هواپيمايی کشوری درباره جزييات دستورالعمل عمليات در ديد کم، بخشی از محدوديت‌های عملياتی در فرودگاه بين‌المللی مهرآباد کاهش می‌يابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد الهی‌نیا گفت: به دنبال بهره‌برداری از سامانه تقرب دقیق(ILS) باند ۲۹ راست مهرآباد و همچنین انتشار طرح‌های تقرب آن، امکان انجام نشست و برخاست در این فرودگاه در شرایط مختلف جوی فراهم و عملیات ناوبری و تقرب به باند ۲۹ راست دقیق‌تر شد. به همین دلیل، زمینه کاهش محدودیت‌های عملیات هوانوردی در پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه "بر اساس دستورالعمل ابلاغی از طرف سازمان هواپیمایی امکان تداوم عملیات پروازی در شرایطی که میزان دید افقی به کمتر از ۳۰۰۰ متر کاهش پیدا می کند نیز فراهم شده است" افزود: البته چنانچه میزان دید افقی فرودگاه مهرآباد به کمتر از ۱۲۰۰ متر نیز کاهش یابد، با لحاظ کردن برخی محدودیت‌های مضاعف و کاهش ظرفیت فرودگاه، عملیات پروازی تداوم پیدا کند.

 به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ضمن قدردانی از دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین اداره کل کنترل ترافیک هوایی  به دلیل انجام فرایندهای ارزیابی ایمنی که منجر به تدوین و تکمیل دستورالعمل عملیات در دید کم شده است، اظهار امیدواری کرد: با نهایی شدن اقدامات آموزشی در این زمینه، مقررات جدید عملیات پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به زودی از طرف دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شود.

گفتنی است؛ تا پیش از ابلاغ این مقررات جدید، حداقل دید افقی برای فرود پروازها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ۳۰۰۰ متر اعلام شده بود.