شناسهٔ خبر: 100255 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

صدور دو هشدار زرد و نارنجی دریایی از سوی سازمان هواشناسی

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار سطح نارنجی و زرد دریایی، از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار سطح نارنجی و زرد دریایی، از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.

هشدار سطح نارنجی درباره افزایش ارتفاع موج و سرعت باد در  دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان از عصر چهارشنبه ۱۹ آبان تا عصر جمعه ۲۱ آبان است.

نوع مخاطره این سامانه  مواج شدن دریا، در مناطق ساحلی نیمه غربی دریای خزر تا ۳/۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۲/۵ متر  و مواج شدن دریا، در مناطق فراساحلی نیمه غربی دریای خزر تا ۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۴ متر و اثر مخاطره آن خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی است. بنابراین تعطیلی فعالیت‌های تفریحی و هرگونه فعالیت دریایی بویژه در مناطق فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت توصیه می‌شود.

هشدار سطح زرد نیز درباره  افزایش ارتفاع موج در شمال و غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و خوزستان از عصر پنجشنبه تا روز جمعه است.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و تا ۲/۵ متر در فراساحل و اثر مخاطره ان احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی است، بنابراین احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.