شناسهٔ خبر: 100264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هفت ماهه اول امسال صورت گرفت؛

رسیدگی به ۲۹۱ پرونده تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی در کرمانشاه

کرمانشاه - صالحیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه: از ابتدای سال با نظارت و کنترل گشت های این اداره کل، به ۲۹۱ پرونده تخلفات شرکت‌ها، رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر استان رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،فریبرز کرمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ رسيدگي به تخلفات رانندگان بخش کالا و مسافر تشکیل و به ۲۴۰ پرونده تخلف رسیدگی شده است.

وی گفت: از مجموع ۲۴۰ پرونده مطروحه در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان کالا و مسافر ۱۹۶ راننده تذکر، کارت هوشمند ۳۵ راننده غیرفعال و ۹ راننده تبرئه شدند.

کرمی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ پرونده در قالب ۷ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی شده و ۳۱ شرکت جریمه نقدی، ۳ شرکت تذکر، ۱۲ شرکت رأی برائت و ۱ شرکت حمل و نقل کالا غیر فعال شده است.

کرمی افزود: تخلفات مطرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه به رانندگان، عدم اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات دانست.

وی در پایان افزود: مردم، رانندگان، صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای، جهت رسیدگی اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام گیرد.