شناسهٔ خبر: 100302 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

شيوه نامه شناسايی خطر SD11 به فرودگاه‌های کشور ابلاغ شد

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران شيوه نامه شناسايی خطر SD11 در راستای پياده‌سازی مديريت ايمنی به فرودگاه‌های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هدف از تدوین این شیوه نامه که به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است، تبیین روش ها و ایجاد وحدت رویه در انجام شناسایی خطرات در حوزه خدمات ناوبری هوایی و فرودگاهی است.

این شیوه نامه در برگیرنده روش های شناسایی خطرات با منشأ انسانی، سازمانی، فنی و طبیعی، در حوزه فعالیت های مختلف کاری شرکت است. دامنه شناسایی خطر مورد بحث در این شیوه نامه تنها شامل خطراتی است که ایمنی پرواز و سرنشینان را تحت تأثیر قرار می دهد و خطرات حوزه OHSE مانند ایمنی و سلامت کارکنان که تأثیر مستقیمی بر روی ایمنی پروازها ندارند خارج از دامنه شناسایی خطرات سیستم مدیریت ایمنی و این شیوه نامه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ فعالیت های برون سپاری شده در حوزه خدمات ناوبری هوایی شرکت در دامنه شناسایی خطر این شیوه نامه قرار دارد. فعالیت های برونسپاری شده در حوزه خدمات فرودگاهی شرکت در حال حاضر در دامنه شناسایی خطر این شیوه نامه قرار ندارد و با تکمیل پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.