شناسهٔ خبر: 100336 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وقوع مه رقیق در برخی از نقاط استان تهران در بعد از ظهر امروز/ افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی در روزهای یکشنبه و دوشنبه/ ورود سامانه بارشی جدید در روز سه‌شنبه از شمال غرب و غرب به کشور

آلودگي هواي تهران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تهران آسمانی ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر مه رقیق خواهد داشت.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و هفته پیش‌رو گزارش داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، شمال کرمانشاه و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان، گیلان و مازندران بارش باران و برف پیش‌بینی شده است.

وی همچنین آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر را برای امروز مواج و طوفانی پیش‌بینی کرد و افزود:‌ امروز تهران آسمانی ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد داشت.

گودرزی با بیان اینکه امروز بیشینه دمای ایستگاه مهرآباد تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد، گفت: بعد از ظهر امروز شاهد وقوع مه رقیق در برخی از نقاط استان تهران خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی ۲۴ ساعت آینده پرداخت و پیش‌بینی کرد: برای ۲۴ ساعت آینده، نیمه غربی کشور در استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان بارش باران برف و وزش بادهای شدید موقتی گزارش شده است.

گودرزی با اظهار اینکه بارش‌ باران، رگبار و رعدوبرق در لرستان، ایلام، چهارمحال‌ و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان شدت خواهد یافت، هشدار داد: شدت بارش‌ها در این استان‌ها منجر به آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید در این مناطق می‌شود؛ بنابراین رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی درعین‌حال وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی را برای بوشهر و خوزستان نیز پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، گفت: در روز شنبه فقط برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

گودرزی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی کرد.

وی اعلام کرد: ‌از روز سه‌شنبه هفته آینده نیز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و درنتیجه در شمال غرب سواحل دریای خزر شاهد بارندگی خواهیم بود.