شناسهٔ خبر: 100355 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف‌وباران، تند‌باد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور از سه‌شنبه/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

بارندگی/ بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تهران آسمانی ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر مه رقیق خواهد داشت.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ودوم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در خراسان‌های شمالی و رضوی بارش باران رخ خواهد داد. فردا و پس فردا جوی آرام در کشور حاکم خواهد شد و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دوشنبه گرم‌باد جنوبی در گیلان و اردبیل و سه شنبه و چهارشنبه ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور باعث بارش برف و باران، تندباد و کاهش محسوس دما خواهد شد. دریای خزر نیز طی این مدت مواج و متلاطم است و همچنین امروز و فردا خلیج فارس را نیز مواج پیش‌بینی کرده‌ایم.

نقشینه گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد است و امشب به تدریج غبارآلود خواهد شد. فردا و پس فردا غبار محلی در تهران شکل می‌گیرد و از بعدازظهر سه‌شنبه نفوذ سامانه بارشی به تهران نیز خواهد رسید.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۱۴ و فردا ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده و کمینه دما نیز به ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.