شناسهٔ خبر: 100357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تعمیرات ۲۰ ابنیه فنی آسیب دیده از سیل در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، از تعمیرات اساسی۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده از سیل سال قبل طی۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان­‌جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و ۳۵ دهانه پل در محورهای استان در حال احداث و تعریض است.

وی افزود: مراحل تعمیرات ابنیه فنی آسیب دیده به صورت عملیات زود بازده که شامل برقرار ارتباط محور به صورت ایمن در همان ساعات اولیه ایجاد خسارات است و پس از آن تعمیرات اساسی انجام می پذیرد که تاکنون ۲۰ دستگاه ابنیه فنی خسارات دیده به صورت کامل تعمیرات اساسی آن انجام پذیرفته است.

جلال زاده ادامه داد: همچنین با توجه به وجود حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان، ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.

وی از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز مصوب استان که در دست اجرا است خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب استان، تصریح کرد: طی سالیان گذشته ۱۳ نقطه از مجموع ۳۱ نقطه شناسایی شده مصوب و ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، به طور کامل ایمن سازی و تعداد ۶ نقطه نیز در دست اجرا بوده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها حدود۷۰ درصد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می­ شود تا انتهای سال ۱۴۰۰ متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه­ های یادشده به بیش از ۹۰ درصد برسد.