شناسهٔ خبر: 100365 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی/ پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی

بنادر نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی تاثیر ویژه ای در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه ناوگان دریایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال علیپور خنکداری در مورد ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم که می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال و تولید شود، حمل و نقل دریایی که خوشبختانه کشور ما از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخوردار است که باید در راستای توسعه هرچه بیشتر و بهتر آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد اعم از امکان جابجایی حجیم کالا، ایمنی بالا، هزینه پایین و...نسبت به سایر شقوق حمل و نقل دارای مزیت بیشتری است و به همین دلیل باید در توسعه حمل و نقل بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل دریایی در رابطه با تولید ناخالص داخلی بسیار مهم و اثرگذار است، عنوان کرد: تحقق این مساله می‌تواند رشد اقتصادی بسیار خوبی را برای کشور ایجاد کند و به طور حتم یکی از مسائل مهمی که باید در سطح کلان مدنظر قرار گیرد توسعه حمل و نقل دریایی است.

علیپور خنکداری با بیان اینکه در سند توسعه به حمل و نقل دریایی توجه ویژه ای شده است، تاکید کرد: ضرورت دارد با توسعه حمل و نقل دریایی و حمل کالاهایی که جابجایی آنها از طریق سایر شقوق حمل و نقل امکان پذیر و به صرفه نیست، شرایط بهتری را در بخش اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید در حوزه ناوگان حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی، قوی تر از گذشته عمل کند، اظهار داشت: در حال حاضر از شرایط مطلوبی در حوزه ناوگان حمل و نقل برخوردار نیستیم و ناوگان دریایی نیز از این مقوله مستثنی نیست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داریم در حوزه حمل و نقل دریایی موفق عمل کنیم، نیازمند توسعه و تجهیز ناوگان دریایی هستیم، عنوان کرد: باید بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را برای حمل و نقل دریایی کشور با توسعه ناوگان دریایی ایجاد کنیم لذا نیازمند این هستیم که در بخش جابجایی کالاهای حجیم و سنگین از مسیر دریا و توسط ناوگان دریایی قدرتمند بهتر از گذشته عمل کنیم.