شناسهٔ خبر: 100375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رسیدگی به۳۵۲ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان

352 پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان رسیدگی شد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تخلفات ۲۱۰ راننده، ۱۲۵ شرکت حمل و نقل و ۱۷ مالک ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در هفت ماهه سال جاری در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ رسیدگی و احکام لازم صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در هفت ماه ابتدایی سال جاری، ۹ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر، کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای و همچنین کمیسیون ماده ۱۴ مربوط به تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای تشکیل شد.

وی عمده تخلفات رانندگان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شد آرای متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عمده‌ترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده  از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمده‌ترین تخلفات این بخش بوده است که برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام پذیرفت.

باقری با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل و نقل یکی از وظایف ذاتی این اداره کل است، خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به این اداره کل در شهرستان‌ها نیز به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه و یا از طریق سامانه ۱۴۱ نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند تا ضمن پیشگیری از وقوع تخلفات، خدمات رسانی مطلوب به مردم و کاربران جاده ای ارائه شود.