شناسهٔ خبر: 100392 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز خبر داد:

انسداد تونل محور جدید طالقان به هشتگرد از اول آذر تا پایان نوروز ۱۴۰۱/ لزوم اطمینان از ایمنی و شرایط ریزشی تونل

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده طالقان-هشتگرد و قطعه پایانی بزرگراه همت-کرج مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از مسدودی موقت تونل کنار گذر محور جدید طالقان به هشتگرد خبر داد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی در تشریح وضعیت راه‌های استان باتوجه‌به بارش‌های اخیر گفت: بارش‌های اخیر خسارتی به محورهای استان وارد نکرده است و هم‌اکنون همه مسیرها باز هستند.

وی با اشاره به اعمال مسدودی برای تونل کنار گذر محور جدید طالقان به هشتگرد، توضیح داد: با تشدید بارندگی‌ها روز گذشته ایمنی این تونل موجب بروز نگرانی‌هایی شد؛ زیرا نه‌تنها تونل مشرف به پرتگاه است بلکه شاهد مه و کولاک شدید بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اظهار اینکه برای اطمینان از ایمنی تونل با انجام هماهنگی‌های لازم، اقدام به بستن تونل کردیم تا به تناسب شرایط آن را باز کنیم، گفت: این محور ریزشی و بهمن‌گیر است و نمی‌توانیم شرایط ایمنی آن را تایید کنیم؛ ضمن اینکه این مسیر فاقد زیرساخت‌های ارتباط تلفن همراه با اورژانس و هلال احمر است.

زندی‌فر اعلام کرد: این مسئله در کمیسیون ایمنی مطرح و در نهایت مصوب شد از اول آذر تا پایان عید نوروز ۱۴۰۱ این محور مسدود شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسدودی همیشگی نخواهد بود، اظهار داشت: ازآنجایی‌که امسال نخستین سال افتتاح این تونل و محور است و زیرساخت‌های ارتباطی ندارد و اطلاعی نیز از رفتارهای ریزشی آن نداریم، اقدام به انسداد این محور کردیم.

به‌گفته زندی‌فر سال آینده پس از رفع این مشکلات و محدودیت‌ها دوباره این تونل برای استفاده عموم باز خواهد شد.