شناسهٔ خبر: 100418 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر امور اقتصاد و داریی جمهوری قرقیزستان:

توسعه گردشگری میان ایران و قرقیزستان مورد استقبال طرفین قرار گرفت

دیدار معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و داریی جمهوری قرقیزستان با وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران وزیر امور اقتصاد و داریی جمهوری قرقیزستان از استقبال دو کشور برای توسعه دوجانبه گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «دنیر امان گلدی‌یف» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری قرقیزستان در حاشیه نشست با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران  که به همت مرکز امور بین الملل برگزار شد در جمع خبرنگاران، با اشاره به گفت‌وگوهای خود با طرف ایرانی گفت: آنچه مورد توافق قرار گرفت، در وهله اول احیا و بازیابی مسائل مورد توافق در کمیسیون بین دول قبلی است که بنا شد مصوبات قبلی مورد تحلیل قرار گرفته و برای احیای آنها گام برداشته شود. 

وی ادامه داد: نقاط مشترک همکاری دو کشور بسیار زیاد است و از آن جمله، موضوع کشاورزی مورد توجه دو طرف قرار دارد که باید گفت امکان تولید انواع محصولات با مشارکت طرف ایرانی وجود دارد. همچنین موضوع صادرات گوشت به ایران باید مجددا احیا شود. در خصوص راه‌اندازی کارخانجات محصولات لبنی نیز پتانسیل بسیار خوبی در قرقیزستان وجود دارد که جلب مشارکت طرف ایرانی را می‌طلبد.

گلدی‌یف با بیان اینکه توسعه گردشگری مورد استقبال هر دو طرف است، گفت: ایران از منظر تاریخی و فرهنگی از غنای بسیار بالایی برخوردار است و قرقیزستان نیز از منظر وجود منابع طبیعی که ارزش سرمایه گذاری‌ دارد، بسیار غنی است. بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.