شناسهٔ خبر: 100429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رفع نقاط حادثه خیز استان اصفهان در دستور کار است/ در دست احداث بودن ۵۱۳ میلیارد تومان طرح راه سازی در نقاط مختلف استان

دکتر قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۸ نقطه حادثه خیز در اولویت اصلاح قرار دارد گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مبحث ترافیک، حوادث استان و عبور و مرور خودرو‌ها موضوعی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراهها است.  

وی افزود: نقاط حادثه خیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس راه و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشخص می‌شود و طبق اولویت‌بندی صورت گرفته در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار می‌گیرد.    

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده است عنوان کرد: از این میزان ۴۸ مورد در اولویت قرار دارد که بخش عمده‌ای از آن اقدام و رفع خطر شده و مابقی نیز در دستور کار است.   

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان هر ساله احداث راه در سال پیش رو را متناسب با عملکرد سالانه پیش بینی می کند گفت: بر این اساس و مطابق با پیش بینی بعمل آمده احداث محورها از صفر تا صد در دستور کار قرار داده می‌شود.  

  قاری‌قرآن ابراز داشت: در حال حاضر این اداره‌کل  در سطح استان، ۲۵ قرارداد مشاوره دارد که ۱۹ مورد آن صرفاً مطالعه راه ها با در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست محیطی و پدافند غیر عامل است.  

  وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقاء و راهسازی دارد، اذعان داشت: اولویت بندی لازم بر روی این میزان از راه بعمل آمده که بر این اساس ۴۲۲ کیلومتر از محور‌ها در اولویت درجه یک بوده و نیاز به اقدام فوری دارد.  

  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت بندی ارتقاء راه ها بر اساس میزان ترافیک در محور و تعداد وقوع حوادث در آنها  انجام شده که در جریان ارتقاء آن راه‌ روستایی به فرعی، راه فرعی به راه اصلی و راه اصلی به راه بزرگراهی تبدیل می‌شود.  

 وی با بیان اینکه ۵۱۳ میلیارد تومان طرح راه سازی در نقاط مختلف این استان در دست احداث است گفت: تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان در قالب این قراردادها هزینه شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از این محورها بصورت چهار خطه زیر بار ترافیک برود.  

 استان اصفهان با ۹ استان همجوار بوده و ارتباط دهنده کریدور‌های شمال به جنوب و غرب به شرق است همچنین تا پایان سال ۱۳۹۹ طول آزادراه‌های استان اصفهان به حدود ۴۸۰ کیلومتر،  طول بزرگراه‌ها به ۲ هزار ۱۷۴ کیلومتر، طول راه‌های اصلی به ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر و طول راه‌های فرعی به یک‌هزار و ۸۵ کیلومتر رسیده است.