شناسهٔ خبر: 100438 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی/ ورود سامانه جدید بارشی از سه‌شنبه

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی در اواسط هفته خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وسوم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا با توجه به جو پایدار در اکثر نقاط کشور، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج اصفهان و اراک و از فردا مشهد روند افزایش آلاینده و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. بعد از ظهر فردا بارش‌های پراکنده برخی نقاط کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و لرستان را در بر می‌گیرد. سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب-غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز، اردبیل و برخی نقاط آذربایجان شرقی بارش باران و در نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق، شمال-شرق، مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی تداوم پیدا می‌کند و حتی چهار محال بختیاری نیز تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد. این سامانه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج و پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود. 

نقشینه گفت: چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. امروز تا قبل از ظهر فردا خلیج فارس مواج و طوفانی است و دریای خزر نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف و آفتابی است، اما غبار محلی به تدریج در این شهر شکل می‌گیرد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه و فردا ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود، اما چهارشنبه به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. کمینه دمای امروز تهران نیز ۶ درجه بالای سفر خواهد بود.