شناسهٔ خبر: 100453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی:

مشارکت بالای مهندسین در انتخابات نظام مهندسی ساختمان بارقه امید و انگیزه است

عبدی قهرودی مراسم اعطاء اعتبارنامه های نهمین دوره انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور منتخبین، اعضا هیأت اجرایی و نظارت استان تهران و کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، علی محمد عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت کشور ضمن تبریک به منتخبین جامعه مهندسی کشور گفت: از مهم ترین تکالیف هیأت مدیره جدید جلوگیری از اتلاف وقت در تعیین هیأت رئیسه، حل و فصل مشکلات سازمان نظام مهندسی و شروع عملیات اجرایی جدید مطابق کار کارشناسی است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر این که امروز هم مالکان، هم مهندسان ناظر، هم وزارتخانه نقدهای جدی به اوضاع نظام مهندسی دارند؛ از منتخبان خواست نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این دوره برگزاری انتخابات به صورت آنلاین موجبات مشارکت تاریخی جامعه مهندسی را فراهم کرد تأکید کرد: همین آرای پر شمار مسئولیت منتخبان اعضای جدید هیأت مدیره را بسیار سنگین می کند.

عبدی در ادامه به سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی اشاره و خاطر نشان کرد: بدون شک در این دوره نظارت ها بر عملکرد دوستان سخت گیرانه خواهد بود؛ به امید آنکه جمع تلاش همه ما موجب رضایت مهندسان شود.

وی هم چنین از تدوین ضوابط جدیدی برای اداره هیأت مدیره سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: ابلاغ این بخشنامه ها با توجه به فرآیند برگزاری انتخابات به تأخیر افتاده بود، که بزودی ابلاغ خواهند شد.

رئیس دستگاه نظارت انتخابات مهندسی ساختمان کشور در خاتمه از اعضای جدید هیأت مدیره خواست هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف سازمان و انتخاب هیأت رئیسه اقدام کنند.

وی افزود: مشارکت ۳۰ درصدی مهندسین، نماد سرمایه اجتماعی است و این ظرفیت بالا پشتوانه سازمان نظام مهندسی است که می بایست هیأت مدیره جدید جوابگوی این بارقه های امید و انگیزه و به ثمر رساندن این جوانه های امید باشد.

عبدی قهرودی وزارت راه و شهرسازی را ملجاء مهندسان و یاری رسان جامعه مهندسی در رسیدن به مطالبات قانونی و به حق اعضاء برشمرد و گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان با دارا بودن ساختاری بسیار قوی و گسترده با ارائه خدمات فنی و مهندسی در همه گرایش ها در سطح استان نقش بسزایی در توسعه کشور و استان تهران دارد.

در ادامه سخنرانی های آیین اعطاء اعتبارنامه ها، عبدالرضاچراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران وجود انسجام، هماهنگی اعضاء هیأت مدیره در پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی را موجب خیر و برکت برای استان تهران برشمرد و تأکید کرد: در استان تهران وجود ۴۸ شهر و ۴۴۱ روستا مسئولیت بزرگی را برعهده هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی قرار داده است تا دست به دست هم بدهند و شرایط بهتری را برای استانی رقم بزنند که جمعیت بعضی از روستاهای آن بالای ۵۰ هزار نفر و معادل جمعیت بسیاری از شهرهای کشور است. 

وی در ادامه کارهای جزیره ای را قابل دفاع ندانست و گفت خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان باید آشکار و برجسته باشد.

چراغعلی تشکیل گروه های مشورتی و به کارگیری خرد جمعی را مورد تقاضای جامعه صنفی مهندسین استان در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت بزرگترین سازمان مردم نهاد صنفی و تخصصی باید به بهترین وجهی به نفع منافع شهروندان شهرهای استان تهران استفاده شود.