شناسهٔ خبر: 165116 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور از روز سه‌شنبه

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی بعدی از غرب کشور در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه استان‌های ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه و هفته جاری اظهار کرد: امروز برای استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بخش‌هایی از کرمان و جنوب یزد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شد.

وی افزود: فردا یکشنبه نیز همین شرایط جوی در ارتفاعات کرمان و بخش‌هایی از بوشهر و غرب استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام در پیش است، گفت: روز سه‌شنبه سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی را دربر می‌گیرد که با تقویت آن در روز چهارشنبه نوار غربی کشور را تحت پوشش و استان‌های فارس و بوشهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رفیعی اظهار کرد: برای سه روز آینده، پدیده وزش باد شدید برای نوار غربی کشور همراه با پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. همچنین بیشینه دمای امروز تهران به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما به ۱۵ درجه بالای صفر رسید. انتظار می‌رود فردا، کمینه دمای تهران به حدود ۱۶ درجه بالای صفر برسد.

دمای هوا در لاله زار کرمان و اردبیل به یک درجه زیر صفر رسید

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی؛ سردترین مرکز استان امروز صبح اردبیل با یک درجه بالای صفر و دیزین بالا با 2 درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور معرفی شدند. ضمناً لاله‌زار کرمان و فرودگاه اردبیل دمای هوای یک درجه زیر صفر، و نیز خیرآباد زنجان، فنوج کرمان و شهرستانک البرز دمای صفر درجه را تجربه کردند.

ثبت گرم‌ترین نقطه کشور در استان بوشهر

رفیعی یاد آور شد: اهواز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر و پس از آن بندرعباس با ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و آب‌پخش در استان بوشهر نیز گرم‌ترین نقطه کشور با ۴۰ درجه بالای صفر معرفی شدند.