شناسهٔ خبر: 100464 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ بود/ لزوم به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در صنعت هوانوردی با استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان

برگزاری مراسم تکریم سرپرست و تودیع رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری رییس سازمان هواپیمایی کشوری از صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ یاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محدی‌بخش، معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، در مراسم تکریم سرپرست سابق سازمان و معارفه خود با بیان اینکه صنعت هوانوردی موضوع بسیار مهمی است، گفت: این صنعت به قدری مهم است که از ابتدای انقلاب اسلامی آماج و هدف حمله‌های تحریمی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مذاکرات پنج بعلاوه یک مهم‌ترین مساله‌ای که مورد مذاکره قرار گرفت، صنعت هوانوردی بود. این صنعت در حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی بازوی بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران بوده است. 

محمدی‌بخش گفت: اگر این صنعت سرپاست مدیون زنان و مردانی است که در راه اعتلای صنعت از خودگذشتگی کرده‌اند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های بی‌نظیری در صنعت هوانوردی کشور وجود دارد، گفت: این صنعت در حوزه‌هایی مانند فضا، صنعت موشکی، ساخت و پرتاب ماهواره، صنعت نانو، حوزه‌های دانش بنیان و ... حرف‌هایی در تراز بین‌المللی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: چند سالی است که در احکام مقام معظم رهبری از مدیران به عنوان مدیر تراز انقلاب یاد می‌شود و در این سطح از مدیران توقع وجود دارد. مدیر تراز انقلاب باید به افق های بلند بیندیشد و به ناممکن فکر کند.

محمدی‌بخش گفت: باید با ارتقای سطح تخصصی و استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در صنعت هوانوردی جهان به اهتزاز در آوریم. 

وی افزود: آنچه در فرمان ۸ ماده‌ای وزیر راه و شهرسازی در حکم انتصاب بنده آمده است، نقشه راه اینجانب در صنعت هوانوردی خواهد بود.