شناسهٔ خبر: 100481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

صدور افزون بر ۱۶ هزار برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان

صدور افزون بر 16 هزار برگ معاینه فني وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۱۶ هزار و ۴۸۵ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در هفت ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: از مجموع ۲۰ هزار و ۳۷۳ مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان در این مدت، ۱۶ هزار و ۴۵۸ وسیله نقلیه عمومی جاده ای برگ معاینه فنی را اخذ کردند و ۳ هزار و ۸۸۸ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نشدند.

وی افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه، اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش اداره کل خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر چهار مرکز در شهرستان های زاهدان (دومرکز)، زابل و خاش فعالیت دارند و تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگ معاینه فنی در این مراکز به صورت مکانیزه انجام می شود و با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، یک مرکز معاینه فنی نیز در حال ساخت در شهرستان سراوان است.

کرد با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی در تأمین ایمنی سفر‌های جاده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.