شناسهٔ خبر: 100488 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آب‌های جنوبی و شمالی مواج و متلاطم است/ تهران سرد می‌شود/ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در نوار شمالی کشور

سیلاب کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در نوار شمالی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وچهارم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به  انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا منجر خواهد شد. اما از فردا سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش‌ها آغاز می‌شود. به تدریج در  بخش‌های شمال غرب و غرب در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود که بارش‌ها در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی افزود: بیشینه بارش‌ها فردا در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب خواهد بود که منجر به آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز خواهد شد. در این مناطق کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی رخ می‌دهد که لازم است رانندگانی که از این مسیرها تردد می‌کنند، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کم شده اما همچنین شاهد بارندگی در مناطق یاد شده خواهیم بود. اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

گودرزی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دما در اکثر مناطق کشور به خصوص نیمه شمالی کاهش خواهد یافت و در حدود ۸ تا ۱۲ درجه به طور میانگین در سطح کشور کاهش پیدا می‌کند. از اوایل وقت امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز تهران غبارآلود است، اما از فردا شب و طی روز چهارشنبه شرایط برای بارندگی در تهران محیا و هوای تهران مطلوب‌تر خواهد شد. روزهای پایانی هفته به طور محسوسی هوا در تهران سردتر می‌شود و امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.