شناسهٔ خبر: 100501 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرعامل فرودگاه امام و سرپرست معاونت حقوقی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

پیشبرد اهداف منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ایام کرونا/ ضرورت برگزاری نشست‌های دوره‌ای برای بررسی مشکلات صنعت هوانوردی

بازدید سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدفرزاد نجات نیا، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

 بازدید و جلسات حاشیه این بازدید با حضور محمد مهدی کربلائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اعضای هیئت مدیره و معاونین این شرکت، و دو تن از مدیران کل وزارت راه و شهر سازی که نجات نیا را همراهی می‌کردند، برگزار شد. در این جلسات به گفت‌وگو پیرامون زیرساخت‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها، بررسی توانمندی‌های موجود در منطقه و چالش‌های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پرداخته شد. 

محمد مهدی کربلائی در ابتدای جلسه گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به غیر از بخش هوانوردی، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی نیز  وجود دارد که هسته پیشران آن فعال شده  و در حال حاضر بخش هوانوردی کمک عمده‌ای را به منطقه آزاد شهر فرودگاهی برای شروع فعالیت‌ها داشته است. 

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در دو سال اخیر و شرایط وجود ویروس کرونا که به کاهش پروازها در فرودگاه منجر شد، تلاش کردیم که با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه را برای فعالیت مناطق آزاد و ویژه فراهم کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شامل ۱۴۰۰۰ هکتار اراضی است و این شهر از دسترسی بالایی از جمله خطوط مترو، راه آهن و نزدیکی به بزرگراه‌ها برخوردار بوده و علیرغم تمام مشکلات، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی در شهر فرودگاهی داشته‌ایم. امیدواریم با روند پیش‌رو و دارا بودن طرح جامع بسیار خوب برای طرح‌های توسعه‌ای که در آن برای این شهر تبدیل شدن به هاب دوم مسافری و هاب اول باری در منطقه هدف‌گذاری شده است، با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده و  پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی تحول خوبی در وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری برای این پروژه ملی که می‌تواند موتور محرک اقتصادی کشور باشد را شاهد باشیم.

فرزاد نجات نیا، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی نیز پس از استماع چالش‌های پیش روی توسعه شهر فرودگاهی گفت: عزم ملی برای مانع زدایی از پیش روی طرح‌های توسعه ای شهر فرودگاهی و رفع موانع سرمایه‌گذاری از سیاست‌های وزارت متبوع است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دیدن مشکلات از نزدیک خاطر نشان کرد: تشکیل جلسات مشترک حقوقی با متخصصین حقوقی وزارتخانه می‌تواند در رفع مسائل این بخش کارگشا باشد.

نجات‌نیا با اشاره به اینکه حتما نظرات اعضا هیئت مدیره و مدیران کل شهر فرودگاهی به وزیر راه و شهرسازی منعکس خواهد شد، به تشکیل جلسات دوره‌ای بخش هوانوردی با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری به منظور رفع مورد به مورد مسائل و مشکلات فی‌مابین شرکت‌های این حوزه تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به 10 اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی ابلاغی مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی و اقدام جهادی در خصوص این اهداف عالی را موجب رفع موانع پیش روی طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی دانست.

سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی و اعضا هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به اتفاق از ساختمان گمرک منطقه آزاد، ترمینال یک و  ترمینال سلام بازدید و نجات نیا در گفتگو با ایشان و استماع  گزارش کارشناسان از نزدیک با پیشرفت‌های انجام شده، نیازمندی‌ها و چالش‌های پیش روی طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی آشنا شد.