شناسهٔ خبر: 100519 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود/معرفی شرکت‌های موفق در زمینه فناور‌ی‌های نوین ساختمانی به وزارت راه و شهرسازی

پردیس رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود، گفت: اطلاعات به روز شده شرکت‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نشست‌های تخصصی با شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین ساختمانی و دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان برای مشارکت در اجرای نهضت ملی مسکن، خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های ارایه دهنده فناوری‌های نوین در نشست‌های تخصصی با آنها به روز می‌شود، گفت: برگزاری نشست با شرکت‌های ساختمانی دارای فناوری‌های نوین ساختمانی و دارای گواهینامه فنی از مرکز برای شناسایی ظرفیت شرکت‌ها و زمانبندی و داوری آنهاست. با اینکار توان تخصصی شرکت‌ها برای مشارکت در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود.   

شکرچی‌زاده از حضور ۲۰ شرکت در مرکز تحقیقات خبر داد و اعلام کرد: ملاک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ارزیابی شرکت‌ها، توان آنها در ارایه خدمات مناسب برای کیفیت بخشی، ایجاد سرعت و همچنین به صرفه ساختن واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن است.

وی اعلام کرد: نتایج ارزیابی های مرکز تحقیقات به معاونت مسکن و ساختمان ارایه می‌شود تا در نشستی مشترک در خصوص چگونگی مشارکت با شرکت‌های موفق تصمیم گیری شود.

شکرچی‌زاده یادآور شد: شرکت‌ها توانمندی‌های خود را منطبق با سه عنصر کیفیت، سرعت و کاهش قیمت تمام شده، ارایه می‌دهند و اطلاعات به روز شده این شرکت‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و ارایه دهنده فناوری‌های نوین ساختمانی در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌کند و نتایج را به وزارت راه و شهرسازی ارایه خواهد کرد.

یادآور می‌شود، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور ایجاد تحول در روش‌های ساخت‌و‌ساز و سرعت دادن به اجرای نهضت ملی مسکن ماموریت ویژه دارد بر بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حوزه روش‌های نوین، به صرفه و کیفی ساخت‌و‌ساز تاکید کرد.