شناسهٔ خبر: 100543 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نشست کارشناسی کمیسیون حمل ونقل جاده ای ایران و جمهوری آذربایجان آغازشد

جلسه نشست کارشناسی کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در باکو پایتخت این کشور اغاز به کار کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورمان راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و تسهیل تردد جاده‌ای را با همکاران آذربایجانی بررسی می‌کند .

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران با اشاره به اهمیت این نشست گفت: در این نشست  هم مشکلات و هم موانع توسعه روابط تجاری و حمل و نقل جاده‌ای فی مابین  و هم راه‌های ارتقای روابط حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذرربایجان را بررسی می‌کنیم .

هدایتی افزود:  در صدد هستیم با همکاران در جمهوری آذربایجان ساز و کارهای و ابتکارات جدیدی را بتوانیم طراحی کنیم تا به  صورت هدفمند پروژه‌ها را تعریف کنیم که تسهیل روابط حمل و نقل جاده‌ای را به ویژه در گذرگاه‌های مرزی با کاهش هزینه‌های حمل و نقل و همچنین با استفاده از شرایط خاص ایجاد شده  برای توسعه ترانزیت در منطقه بخصوص در کریدور شمال – جنوب، طراحی و عملیاتی کنیم .

آنار رضایف مسوول موسسه دولتی خدمات حمل و نقل جاده‌ای جمهوری آذربایجان با تاکید بر افزایش همکاری‌های حمل و نقل بین دو کشور، روابط دیرینه و اشتراکات فراوان ایران و جمهوری آذربایجان را بستری مناسب برای همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف دانست .

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب برای توسعه بیشتر همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت جاده‌ای، ابراز اطمینان کرد که طرفین با گسترش همکاری و استفاده ثمر بخش از این ظرفیت‌های تعاملات فیمابین را در عرصه حمل و نقل را تقویت خواهند کرد .

  این مقام جمهوری آذربایجان  همچنین هر گونه مشکلات و موانع در این راه قابل حل خواند .

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک  حمل و نقل جاده‌ای سه‌شنبه نیز کار خود را ادامه خواهد داد .