شناسهٔ خبر: 100547 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش برف در مناطق سردسیر کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه

آلودگي هواي تهران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق سردسیر کشور بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وپنجم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد.

وی با بیان اینکه امروز تهران آسمانی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران دارد، افزود:‌ حداکثر دمای تهران امروز ۱۴ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به هشت درجه بالای صفر رسید.

رفیعی با اعلام اینکه امروز بجنورد با دمای حداقل دو درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شده است، گفت: زنجان نیز با دمای یک درجه زیر صفر بعد از بجنورد سردترین مرکز استان و دیروز نیز بندرعباس با دمای حداکثر ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان ثبت شده‌اند.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گزارش داد: امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلیویه و بویر احمد، ایلام و لرستان بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش‌ها به شکل پراکنده و همراه با وزش باد خواهد بود، پیش‌بینی کرد: در استان‌های جنوبی ایران بارش‌ها همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر کشور نیز به شکل برف گزارش شده است.

رفیعی همچنین اظهار داشت: امروز بارندگی در استان‌های گیلان و مازندران شدت خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در نوار شمالی کشور با‌رش‌ها ادامه می‌یابد، پیش‌بینی کرد: با این حال میزان بارش‌ها نسبت به امروز کم می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها در لرستان و استان‌های جنوب مرکزی و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و اصفهان ادامه خواهد داشت، گفت: فردا در شمال استان فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی بارش‌ها به شکل پراکنده و وزش باد ادامه می‌یابد.

رفیعی درباره وضعیت جوی روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد: روز پنج‌شنبه بارش‌ها به شرق استان فارس، هرمزگان و غرب یزد محدود می شود و روز جمعه نیز در ارتفاعات کرمان بارش خفیف را خواهیم داشت.

وی برای روز شنبه نیز پیش‌بینی کرد: روز شنبه به‌جز بارش‌های خفیف در ارتفاعات جنوب غرب و غرب کشور سایر مناطق جوی آرام خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی اینکه در دو روز آینده در نیمه شمالی کشور دمای هوا میانگین بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا خواهد کرد،گفت: امروز نیز در شمال شرق و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.

بنابر گزارش رفیعی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی مواجه خواهیم شد.