شناسهٔ خبر: 100587 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

احداث ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق آزاد پیگیری می‌شود

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت اجرای نهضت ملی مسکن را در مناطق آزاد نیز پیگیری خواهد کرد از عقد تفاهم‌نامه با مناطق آزاد برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و اعلام کرد: اجرای این تفاهم‌نامه در زمانبندی مقرر، پیگیری می‌شود.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین اراضی در مناطق آزاد برای اجرای نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: برخی از شهرهای کشور در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد واقع شده‌اند که گرچه نیاز به مسکن در آنها وجود دارد اما مدیریت اراضی مناطق آزاد، تحت‌اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و در اختیار سازمان منطقه آزاد است. به همین منظور نیز تفاهم‌نامه‌ای با مناطق آزاد برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به امضا رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه برخی از ساکنان محدوده جغرافیایی مناطق آزاد نیاز به تقویت در حوزه مسکن دارند، افزود: طبق آمارها بخشی از تفاهم‌نامه با مناطق آزاد در منطقه ماکوی آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

محمودزاده توضیح داد: شهرهای مهمی همچون آبادان، خرمشهر، کیش، قشم و ... داریم که در مناطق آزاد واقع هستند و ساکنان آن مناطق نیز توقع دارند تا دولت بخشی از طرح نهضت ملی مسکن را در آن مناطق اجرایی و عملیاتی کند که توقع به جایی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا وزارت راه و شهرسازی در همکاری با دبیرخانه مناطق آزاد، پروژه‌هایی را برای افراد واجد شرایط در مناطق آزاد در راستای اجرای نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تفاهم‌نامه تامین اراضی ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق آزاد برای احداث واحدهای مسکونی، پیگیری می‌شود.