شناسهٔ خبر: 100621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تصویب ۱۲ طرح در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری

کارگروه امور زیربنایی 1.jpg ۱۲ طرح در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و... به تصویب اعضاء کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه امور زیربنایی این استان بر ضرورت تسهیل در روند قانونی سرمایه‌گذاری و پرهیز دستگاه‌ها از بروکراسی اداری تأکید کرد.

اقبال عباسی در خصوص تعیین محدوده عرفی برای روستاهای زیر۲۰ خانوار با توجه به ابهامات موجود در شیوه نامه، تشکیل کارگروهی برای تدوین شیوه‌نامه ساماندهی ساخت‌ و سازها در محدوده این روستاها را خواستار شد و گفت: با توجه به شکل‌گیری مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و اهمیت اجرای شیوه نامه، این امر ضروری است. وی افزود: موضوع برای تعیین محدوده‌ روستاها باید بصورت کارشناسی شده، در دستور کار جلسات قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به طرح های بررسی شده در این جلسه، این طرح ها را در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... دانست. حسینعلی مقصودی  پرورش گوسفند داشتی، حفر چاه برای دامداری، پرورش شترمرغ، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری، تولید شن و ماسه، طرح توسعه خوراک دام و طیور و مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در شهرستان های شهرکرد، لردگان، کیار، بن و بروجن را از جمله طرح‌های مصوب در این نشست معرفی کرد.

وی افزود: مکان یابی ایستگاه راه آهن در حریم شهر شهرکرد از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری بود.