شناسهٔ خبر: 100637 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد

تخلیه همزمان ۳۰۵ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی/ ۱۱کشتی پهن ‌پیکر در صف انتظار برای پهلوگیری

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شش فروند کشتی کالای اساسی به صورت همزمان در بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند که در مجموع ۳۰۵ هزار تن انواع کالای اساسی را به بازارهای کشور تزریق خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به تداوم تخلیه و حمل یکسره کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی، اظهارداشت: هم‌اکنون شش فروند کشتی حامل گندم، روغن، کنجاله سویا و اوره در حال تخلیه کالاهای خود در این بندر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: از این شش کشتی، ۲ فروند حامل ۱۳۰ هزار تن گندم، دو کشتی حامل ۷۰ هزار تن روغن خوراکی، یک کشتی حامل ۶۱ هزار تن کنجاله سویا و کشتی ششم نیز  ۴۴ هزار تن اوره است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این کالاها به دو شکل حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به مناطق مختلف کشور  ارسال خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۱ فروند کشتی به ظرفیت ۷۲۶ هزار و ۶۶۰ تن کالای اساسی در لنگرگاه در حال طی مراحل اسنادی خود برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه این تعداد کشتی پس از انجام تشریفات قانونی در اسکله‌های پیش بینی شده پهلوگیری خواهند شد، گفت: از این تعداد کشتی، ۸ فروند حامل ۵۳۱ هزار و ۳۰۰ تن گندم، ۲ کشتی حامل ۱۳۴ هزار تن جو و یک  کشتی دیگر حامل ۶۱ هزار و ۳۶۰ تن شکر است.