شناسهٔ خبر: 100644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات راهداری زمستانی در جلسه قرارگاه مرکزی استان

فعالیت ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات در راهداری زمستانی در استان خراسان جنوبی

راهداری زمستانی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، در جلسه  قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با حضور رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به همراه روسای پلیس راه شهرستان‌ها و روسای ادارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اسداله جلال زاده از آغاز طرح راهداری زمستانی از ابتدای آذر ماه خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های استان تحت پوشش راهداری زمستانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۷ راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی شده است، افزود: همچنین ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات جهت راهداری زمستانی شامل؛ گریدر، لودر، دستگاه شن پاشو بیل برف روب آماده به کار است که تعداد آنها به ‌مرور بنا به ضرورت با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۱۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت یک براساس گردنه های برفگیر و راهدارخانه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بقیه ماشین‌آلات نیز در محل‌های در نظر گرفته شده مستقر خواهند شد.

جلال‌زاده تاکید کرد:‌ نوسازی و آماده سازی ماشین‌آلات راهداری جزو اولویت‌های این اداره‌کل است که تمام توان خود را در بخش ماشین‌آلات و نیروی راهداری برای ارائه خدمات به موقع و قابل قبول به مردم آماده کرده‌ایم.
وی در راتباط با راهداری زمستانی نیز یادآورشد: حدود ۱۵ هزار تن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی پیش بینی و تمامی آن آماده شده و در محل مورد نظر دپو شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی، خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی با روسای ادارات شهرستان‌ها، عوامل اجرایی و سایر دستگاه‌های امدادی از قبیل؛ هلال احمر و اورژانس برگزار شده است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی، سرهنگ رضایی در پایان ضمن تشکر از کلیه همکاران و روسای ادارات راهداری و حمل و قنل جاده ای استان در تعاملات همیشگی بالاخص راهداری زمستانی عنوان کرد: طرح راهداری زمستانی امسال بر اساس دستورالعمل کشوری از ابتدای آذرماه آغاز می شود که با توجه به تجربه سالیان گذشته و شناسایی نقاطی که بیشترین مشکل را در زمان بارندگی داریم برنامه ریزی لازم انجام پذیرفته و ضروری است باتوجه به وسعت طول راه‌های استان در زمان بارش و جهت رفع انسداد مسیرهای روستایی می‌بایست از تعاملات با دهیاری ، بخشداری‌ها و ستاد بحران استفاده کرد.

رضایی همچنین افزود: نیرو پلیس راه در قالب گشت های پلیس راه در تعامل با نیروهای راهداری آماده خدمت رسانی به مردم شریف استان  است