شناسهٔ خبر: 100661 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست با يک شرکت ايتاليايی بررسی شد:

نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری

DVOR جلسه بررسی پيشنهادات شرکت ايتاليايی به‌منظور تجهيز سامانه‌های کمک‌ناوبری شرکت فرودگاه‌ها با حضور راهبر معاونت عمليات هوانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اين جلسه با حضور نمايندگان يک شرکت ايتاليايي از یک سو و محمد اميراني عضو هيات مديره و راهبر عمليات هوانوردي، اميرحسين صادقچه مديرکل کنترل ترافيک هوايي، سيامک بهنام مديرکل ارتباطات و ناوبري هوايي، موسي مشازميني مديرکل تدارکات و تامين تجهيزات و همچنين بياتي، مشاور معاون عمليات هوانوردي از سوی ديگر برگزار شد.

 محمد اميراني در اين نشست، با بیان اینکه ايران از همکاری با اين شرکت استقبال مي‌کند، گفت: شرکت فرودگاه‌ها همواره سعي بر آن داشته با  شرکت‌هاي معتبر و  پيشرو در صنعت هوايي و  تجهيزات ناوبري در تعامل و همکاري باشد و اميدواريم اين همکاري به درستي تحقق يابد.

نوسازي حوزه ناوبري شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پيشنهادات شرکت ايتاليايي بود که در حوزه‌هاي مختلف نوسازي سيستم رادار مرکز کنترل و ساير حوزه‌ها و همچنين راهکارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مرتبط با حوزه ناوبری شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد. 

اين در حالي است که پيشنهادات خوبي هم در حوزه سايبر سکيوريتي و امنيت سايبري حوزه ATM يا مديريت ترافيک هوايي مطرح شد که بر اين اساس، مقرر شد شرکت مذکور  جزئيات آن را جهت بررسي در اختيار شرکت فرودگاه‌ها قرار دهد.

 در طول اين جلسه و پس از بحث و بررسي جزئيات فني، جهت همکاري شرکت ایتاليايي با ايران، مقرر شد این شرکت بعد از رايزني با دولت کشور خود، در زمينه چگونگي مقابله با مسائل تحريمي ايران، همکاري‌هاي لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛پيشنهاد اين شرکت نيز به طور مشخص بحث روزآوري تجهيزات ناوبري ايران بود که مقرر شد هيچ‌کدام از بخش‌های تجهيزات، از قطعات تکنولوژی آمريکايي يا تکنولوژي‌های مرتبط با تحريم نباشد و از نظر قانوني مشکلي برای تجارت با ايران ايجاد نکند.