شناسهٔ خبر: 100673 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تعیین تکلیف زمین های باقی مانده طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده/ آغاز عملیات اجرایی تمام سهمیه استان زنجان در فاز نخست نهضت ملی

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف زمین طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با اشاره به حضور رییس جمهور در این استان گفت: امروز بازدیدی از شروع عملیات اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم که بر اساس این طرح قرار است  ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال در کشور، ساخته شود. خوشبختانه استان زنجان یکی از استان‌های پیشران در صنعت ساختمان کشور است.

وی ادامه داد: امروز در زنجان با توجه به واحدهایی که پیشتر عملیات احداث آن‌ها آغاز شده بود، واحدهای روستایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود و آنچه امروز آغاز شد، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد که این تعداد تقریبا سهم استان در فاز اول نهضت ملی را پوشش می‌دهد.

قاسمی افزود: احداث واحدهای مسکونی در این طرح در ۲ فاز پیش‌بینی شده و فاز اول طرح شامل ۲میلیون واحد مسکونی است که باید تا پایان سال عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز شود.

وی ادامه داد: در فاز بعدی نیز برای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است. زمین‌های این طرح نیز تقریبا پیش‌بینی شده و تاکنون برای حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است. بخش باقی مانده نیز تا یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان زنجان عملیات اجرایی واحدهای مسکونی بیش از سهمیه فاز اول آغاز شده و سال آینده در زنجان بیش از کلنگ زنی، افتتاح خواهیم داشت.