شناسهٔ خبر: 100678 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تمام محورهای اصلی زنجان تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود/ پیشتازی زنجان در طرح نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده و اعتبار سال‌های بعد، تمام محورهای اصلی زنجان تا سه سال آینده تبدیل به بزرگراه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان زنجان و در جمع خبرنگاران، به تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش حمل‌ونقل این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به سفر آقای رییس جمهور به استان، این اعتبار برای تکمیل راه‌های استان زنجان پیش‌بینی شده که به زودی تخصیص پیدا کرده و کار شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پوشش کل راه‌های استان زنجان کافی نیست، اما بخش قابل توجهی از این راه‌ها را پوشش می‌دهد. در سال‌های آینده نیز اعتبار بیشتری را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم و ان شاءالله در دو تا سه سال آینده تمام گذرگاه‌ها و راه‌های استان زنجان تبدیل بزرگراه می‌شود.

قاسمی به بخش مسکن استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: امروز در استان زنجان با توجه به مسکن روستایی در حال احداث توسط بنیاد مسکن، آنچه پیشتر عملیات اجرایی آن آغاز شده و آنچه امروز آغاز شد، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب سهمیه استان از دو میلیون واحد مسکونی فاز اول نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و می‌توان گفت استان زنجان در این طرح پیشتاز بوده است.