شناسهٔ خبر: 100681 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه جدید بارشی به غرب کشور از روز شنبه/ غبار محلی در تهران

فرودگاه باران هواپیما کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای طی امروز و روزهای آتی اعلام کرد و از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌و هفتم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت: امروز و فردا در مناطقی از هرمزگان، تنگه هرمز، جزایر خلیج فارس، بوشهر، فارس، ارتفاعات شرق کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش‌بینی شده است و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: تا روز شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

نقشینه گفت: اما از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب  بارش رخ داده که روز یکشنبه بارش‌ها به مرکز و دامنه‌های البرز و زاگرس نیز کشیده خواهد شد. روز دوشنبه با تقویت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در سواحل خزر و شمال شرق کشور نیز بارش خواهیم داشت.

وی افزود: سه شنبه از شدت بارش‌ها کاسته شده و این سامانه از مرزهای شمال شرق خارج خواهد شد. بارش‌های این سامانه به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در انتها گفت: در تهران امروز غبار محلی شکل می‌گیرد. بیشینه دما امروز و فردا به ۹ درجه و کمینه به ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. تهران روز دوشنبه بارش‌های پراکنده را تجربه خواهد کرد.