شناسهٔ خبر: 100718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

50 میلیارد تومان اعتبار صرف طرح زمستانی می‌شود

تجهیزماشین آلات راهداری زمستانی (آذرشرقی ).jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای ارائه خدمات لازم به هموطنان عزیز 50 میلیارد تومان اعتبار صرف طرح راهداری زمستانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی با اشاره به تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار را برای انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی افزود: ۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری و خرید تجهیزات و امکانات است و ۳۰ میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه خودرو و سایر امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل ما ۵ ماه درگیر راهداری زمستانی هستیم که این به دلیل شدت و مدت طولانی سرما در این استان است که خدمات راهداری را ضروری کرده است تصریح کرد: ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند که با دعوت از بخش خصوصی این ظرفیت تا ۲۲۰ دستگاه ارتقا می‌یابد.

وثوقی فعالیت ۲۵۶ پرسنل راهداری را در ارائه خدمات به هموطنان در قالب اکیپ‌های راهداری یادآور شد و افزود: ۲۲ راهدارخانه در استان به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور جهت استقرار راهداران در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمی حمل و نقل استان اردبیل در مورد تعمیر ماشین‌آلات و توقف آنها خاطر نشان کرد: در استان اردبیل خودروهای تعمیری و توقفی راهداری کمتر از ۵ درصد است در حالی که میانگین کشوری ۲۰ درصد بوده و ما به اندازه کافی مواد سوختی، روغن، لاستیک و تیغه را برای راهداران تأمین کردیم تا به سرعت عملیات راهداری را انجام دهند.

وثوقی فعالیت ۲۰ دستگاه نمک‌پاشی را به صورت مکانیکی در مناطق مختلف و محورهای مواصلاتی یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات زمستانی برای هموطنان مهیا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۲ درصدی سفر در ۷ ماهه اول امسال در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در استان اردبیل ۵۵ شرکت حمل و نقل در حوزه مسافری فعالیت می‌کنند که مجموع ناوگان فعال در این بخش یک‌هزار و ۲۲۶ دستگاه است.

وی گفت: از این تعداد ۳۰۷ دستگاه اتوبوس، ۲۲۳ دستگاه مینی‌بوس و ۶۹۶ دستگاه سواری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۲ هزار و ۲۸۳ راننده را در این بخش با داشتن کارت هوشمند یادآور شد و گفت: در ۷ ماهه امسال بیش از ۱۷۵ هزار سفر در استان اردبیل انجام شده که ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وثوقی افزود: تعداد مسافران جابجا شده از طریق ناوگان حمل و نقل مسافر ۸۴۲ هزار نفر بوده که در قیاس با سال قبل در این حوزه نیز ۱۴ درصد افزایش جابجایی مسافران را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش کالا ۹۰ شرکت حمل و نقل در استان فعالیت می‌کنند که مجموع ناوگان فعال در این بخش ۷ هزار و ۷۲۸ دستگاه مربوط به خودروهای نیمه سنگین و سنگین است.

وثوقی فعالیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر راننده را در این بخش یادآور شد و اضافه کرد: در ۷ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در استان جابجا شده که ۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا آخر مهرماه ۱۸۲ هزار بارنامه در استان صادر شده که بیشترین صادرات در بخش کالا مربوط به سیمان، آب معدنی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی بوده است.

وثوقی با بیان اینکه سال قبل به دلیل محدودیت‌های کرونایی ما با کاهش تقاضای سفر روبه‌رو بودیم اما امسال میزان سفرها با توجه به کاهش محدودیت‌ها بیشتر بوده ولی همچنان به دلیل شرایط کرونایی اتوبوس‌ها با ظرفیت ۶۰ درصد مسافرگیری را انجام می‌دهند گفت: در صورت بهبود شرایط کرونایی و با اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا افزایش ظرفیت تا ۸۰ درصد در اتوبوس‌ها اعلام خواهد شد تا ما بتوانیم با استفاده از سامانه سراسری و ارائه کد ملی بلیط سفر را برای هموطنانی که واکسن زده‌اند، فراهم کنیم.