به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (البرز،) عادل منصورکیائی، با اشاره به فعالیت سامانه ۱۴۱ در استان اظهار کرد: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جادهای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامهریزی برای زمان سفر تهیه شده است و کاربران جادهای میتوانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از خدماتی مانند آگاهی از وضعیت ترافیکی راهها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیتهای اعمال شده و ثبت شکایات در حوزه راهها بهرهمند شوند.
وی افزود: پیش از این سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در تهران متمرکز بود اما به منظور کاهش حجم صف انتظار تماس گیرندگان، تسلط بیشتر اپراتورهای استانی از اطلاعات راههای حوزه استحفاظی، تمرکززدایی و امکان پاسخگویی توسط سایر استانهای معین، اطلاع یابی مستقیم مدیران کل استانها از مشکلات و رسیدگی در کمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری، افزایش دقت در اطلاعیابی و اطلاعرسانی وقایع این سامانه به استانها واگذار شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه شعار ما همواره در کنار مردم و برای مردم کارکردن بوده است و سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی ما با مردم است، گفت: از زمان واگذاری این سامانه به البرز، روند پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، رضایت خاطر مردم را فراهم و به ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان کمک شایانی کرده است. منصورکیائی در ادامه با اشاره به تعداد تماسهای دریافت شده در سامانه ۱۴۱، گفت: البرز رتبه سوم تعداد تماسهای مردمی با سامانه ۱۴۱ را در کشور دارد و از ابتدای سال تاکنون ۹۶۷ هزار و ۵۱۴ تماس با سامانه مدیریت راههای استان برقرار شده است.
معاون فنی و راههای روستایی راهداری البرز، تصریح کرد: طی این مدت ۱۹۵ هزار و ۹۵۹ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راههای استان پاسخ داده شده و میانگین پاسخگویی به تماسهای مردمی و کاربران جادهای روزانه ۸۲۷ تماس بوده است. وی اضافه کرد: این آمار نشان میدهد کارشناسان مرکز مدیریت راههای البرز در هر ساعت پاسخگوی ۳۴ تماس مردمی بودهاند.