شناسهٔ خبر: 100749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۹۶۷ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در البرز

منصور کیایی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹۶۷ هزار و ۵۱۴ تماس با سامانه ۱۴۱ برقرار شده، گفت: از این تعداد، ۱۹۵ هزار و ۹۵۹ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان پاسخ داده شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (البرز،) عادل منصورکیائی، با اشاره به فعالیت سامانه ۱۴۱ در استان اظهار کرد: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است و کاربران جاده‌ای‌ می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از خدماتی مانند آگاهی از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیت‌های اعمال شده و ثبت شکایات در حوزه راه‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیش از این سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در تهران متمرکز بود اما به منظور کاهش حجم صف انتظار تماس گیرندگان، تسلط بیشتر اپراتورهای استانی از اطلاعات راه‌های حوزه استحفاظی، تمرکززدایی و امکان پاسخگویی توسط سایر استان‌های معین، اطلاع یابی مستقیم مدیران کل استان‌ها از مشکلات و رسیدگی در کمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری، افزایش دقت در اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی وقایع این سامانه به استان‌ها واگذار شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شعار ما همواره در کنار مردم و برای مردم کارکردن بوده است و سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی ما با مردم است، گفت: از زمان واگذاری این سامانه به البرز، روند پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، رضایت خاطر مردم را فراهم و به ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان کمک شایانی کرده است. منصورکیائی در ادامه با اشاره به تعداد تماس‌های دریافت شده در سامانه ۱۴۱، گفت: البرز رتبه سوم تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۴۱ را در کشور دارد و از ابتدای سال تاکنون ۹۶۷ هزار و ۵۱۴ تماس با سامانه مدیریت راه‌های استان برقرار شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری البرز، تصریح کرد: طی این مدت ۱۹۵ هزار و ۹۵۹ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان پاسخ داده شده و میانگین پاسخگویی به تماس‌های مردمی و کاربران جاده‌ای روزانه ۸۲۷ تماس بوده است. وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های البرز در هر ساعت پاسخگوی ۳۴ تماس مردمی بوده‌اند.