شناسهٔ خبر: 100808 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفرهای دریایی فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و‌ارائه کارت واکسن

سفرهای دریایی فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی و‌ارائه کارت واکسن سرپرست معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمهیدات لازم برای از سرگیری سفرهای دریایی اندیشیده شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد درباره جزئیات ازسرگیری و پروتکل‌های لازم برای سفرهای دریایی، اظهار کرد: سفرهای دریایی راه‌اندازی شده و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت رعایت می‌شود.

سرپرست معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به شرایط کشور از نظر واکسیناسیون عمومی و بهبود شیوع ویروس کرونا، در تعطیلات پیش رو با پیک مسافر در بنادر کشور مواجه خواهیم بود، بنابراین تمهیدات لازم برای از سرگیری سفرهای دریایی مانند پیش‌بینی تعداد صندلی‌ها، ایمنی و ناوگان اندیشیده شده است؛ به عنوان مثال بسیاری از شناورها که تاکنون در دوران شیوع ویروس کرونا غیر فعال شده بودند، نیاز به اورهال دارند و آماده‌ هستیم از طریق وجوه اداره شده به آنها تسهیلات ارائه کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده مسافران تنها با تزریق دو دز واکسن و ارائه کارت واکسن می‌توانند سفرهای دریایی را انجام داده و از شناورها استفاده کنند؛ البته اگر پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تغییر پیدا کند، به سرعت آن را اجرا خواهیم کرد.

عباس نژاد تاکید کرد: برای نظارت بر رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ناظران مسئول در همه بنادر حضور دارند و در تمام مراحل پذیرش مسافران نظارت خواهند کرد و اگر شکایتی وجود داشته باشد مسافران می‌توانند با آنها در میان بگذارند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی درباره سفرهای دریایی خارجی، گفت: راه‌اندازی مجدد سفرهای خارجی بستگی به طرف مقابل دارد که البته وزارت امور خارجه در حال رایزنی با کشورهای مختلفی است که پیش از این سفرهای دریایی به آن مقاصد انجام می‌شد. امیدواریم با توجه به بهبود وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا این سفرها دوباره آغاز شود.