شناسهٔ خبر: 100809 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد:

رکورد تازه‌ خروج کالاهای اساسی از بندر امام/ بارگیری و ارسال ٧٧ هزار تن انواع کالاهای اساسی در یک شبانه روز

بندر امام خمینی به دنبال بارگیری و ارسال بیش از ٧٧ هزار تن انواع کالاهای اساسی در یک شبانه‌روز، رکورد تازه‌ای در زمینه خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهتمام عوامل اجرایی دخیل در زنجیره‌ جابجایی کالاهای اساسی به منظور تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر و توزیع آن بین مراکز مصرف در سطح کشور، از ثبت رکورد تازه‌ای به میزان بیش از ٧٧ هزار تن در یک شبانه‌روز خبر داد.

دریس در ادامه افزود: به دنبال بارگیری ٢ هزار و ٩٣۶ دستگاه کامیون و ٩٩ دستگاه واگن، افزون بر ٧٧ هزار تن در ٢۶ آبان ماه سال جاری به وسیله ناوگان جاده‌ای و ریلی به سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی خاطرنشان کرد: به دنبال پهلوگیری و تخلیه ١٩۶ فروند کشتی تا اواخر آبان ماه سال جاری بیش از ١١ میلیون و ۵۶۵ هزار تن کالای اساسی در این مجتمع بندری تخلیه شد و با تلاش و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط بیش از ١١ میلیون و ۴٩٣ هزار تن انواع کالای اساسی به نقاط مختلف کشور ارسال شد که بیش از  ٢۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.