شناسهٔ خبر: 100826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس انجام گرفت؛

برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک در روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی

جلسه ایمنی ترافیک فارس نهمین شورای ترافیک و ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان فارس ، یکشنبه ۳۰ آبان همزمان با روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، نهمین شورای ترافیک و ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان فارس ، یکشنبه ۳۰ آبان همزمان با روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی برگزار گردید.

 رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه این نشست گفت : بر اساس برنامه های اعلام شده دهه پیش‌رو در ایران از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۹ دهه اقدام برای ایمنی راه‌ها نام‌گذاری شده که سازمان ملل نیز همین بازه زمانی‌ را به این عنوان نامگذاری کرده است.

رضایی با بیان اینکه می بایست تلاش ‌شود مسئله ایمنی به عنوان یک مسئله اجتماعی شناخته و آگاهی رسانی گردد گفت: در مساله ایمنی علاوه بر سازمان‌های دولتی باید بخش های فرهنگی - دانشگاهی، نهاد های غیر دولتی و مردم را نیزمشارکت داشته باشند تا منجر به کاهش تصادفات و تلفات شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه ها اشاره کرد و اظهار داشت : در نشست های امروز محورهای مواصلاتی و پرترددی همچون محور جهرم – لار ، فسا – داراب و گردنه لای رز نی ریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی متولی نیز مشخص گردید که امیدواریم با اقداماتی که صورت می پذیرد شاهد ارتقا ایمنی و در نهایت کاهش حوادث ترافیکی در این محورها باشیم.

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز در حاشیه این جلسات اظهار داشت : امروزه حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن به یکی از چالش های بزرگ ایمنی تبدیل شده که ضرورت دارد در مساله ایمنی در ترافیک همگان نسبت به مسئولیت هایی که دارند حساس و متمرکز شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اضافه کرد: مساله ایمنی در ترافیک یک دغدغه اجتماعی است که علاوه بر سازمان های دولتی می بایست دیگر نهاد ها نیز دست به کار شوند تا نهایتا با اقدامات هدفمندی که صورت می پذیرد شاهد کاهش حوادث در این بخش باشیم.

بر اساس این گزارش ، در پایان این نشست اعضای شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور در بیمارستان شهید رجایی با مصدومین حوادث ترافیکی نیز دیدار و از ایشان عیادت کردند.