شناسهٔ خبر: 100827 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی بخش دیگری از محور بافت- کرمان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات احداث بخشی از باند دوم محور کرمان - بافت با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی اظهار داشت: این بخش از محور کرمان- بافت که عملیات اجرایی آن آغاز شد هشت کیلومتر است و در طول مسیر ۱۸ دستگاه پل احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت ویژه استان کرمان و نزدیکی به بنادر مهم کشور گفت: این قطعه بخشی از مسیر کرمان - بافت است که ارتباط شهرهای بافت، رابر و ارزوییه را به مرکز استان فراهم می‌کند.

وی دسترسی به معادن و کارخانجات بافت را یکی دیگر از اهداف احداث این بزرگراه اعلام کرد و افزود:‌ این محور ۱۵۸ کیلومتر طول دارد که ۹۰ کیلومتر آن در حال حاضر زیر عبور قرار دارد.

خادمی اعتبار مورد نیاز برای احداث این بخش از محور را  ۵۷ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده این محور ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر بازدید از باند دوم محور بافت- ارزوییه خبر داد و گفت: در بازدید نایب رییس مجلس شورای اسلامی مقرر شد ضمن ابلاغ و تخصیص کامل اعتبار سال ۱۴۰۰، ۶۰۰ تن قیر نیز به پروژه تخصیص یابد و پروژه تا بهار سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفتنی است دیدار با خانواده شهدا به مناسبت هفته بسیج بخش دیگری از برنامه‌های سفر به استان کرمان بود.