شناسهٔ خبر: 100829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل خبر داد:

فروش بلیت اتوبوس مسافربری در اردبیل فقط با ارائه کارت واکسن کرونا

اتوبوس.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر بین شهری در استان اردبیل از اول آذر، تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد و فروش بلیت فقط با ارائه کارت واکسن امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،رضا شیرین زاده گفت: صدور بلیط اتوبوس از اول آذرماه تا ظرفیت ۸۰ درصد انجام می‌شود که پیش از این، این ظرفیت ۶۰ درصد در حمل و نقل جاده‌ای و بین شهرهای مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: ۱۵۷ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل مسافر تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به هموطنان در مسافرت‌ها انجام دهند که قطعاً این خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از اول آذرماه در کنار افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر تا ۸۰ درصد به صورت هوشمند سلامت افراد با کارت ملی در هنگام صدور بلیط رصد خواهد شد.

شیرین‌زاده افزود: بدون ارائه کارت واکسن امکان صدور بلیط فراهم نخواهد شد مگر آنکه افراد تست پی.سی. آر را ۷۲ ساعت قبل از سفر ارائه کنند تا سلامت آنها برای شرکت‌های حمل و نقل محرز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افراد مشکوک به بیماری کرونا به هیچ وجه از سرویس شرکت‌های خدماتی مسافری بهره‌مند نبوده و سعی بر این خواهد بود تا از مسافرت این افراد جلوگیری شود.

شیرین‌زاده به فعالیت کمیسیون ۱۱، ۱۲ و ۱۴ اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه شرکت‌های حمل و نقل مسافر و یا راننده و همچنین مالکان خودروها دچار تخلف در حوزه‌های مختلف شوند در قالب این کمیسیون‌ها به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: به تخلفات رانندگان در کمیسیون ۱۱، تخلف ناوگان حمل و نقل مسافر در قالب کمیسیون ۱۴ و همچنین تخلف شرکت‌های حمل و نقل در قالب کمیسیون ۱۲ رسیدگی شده و صدور آرا به سرعت انجام می‌شود.

شیرین‌زاده ضرورت خدمات‌رسانی با ارتقا کیفی اقدامات انجام شده یادآور شد و بیان کرد: در داخل اتوبوس و در ۳ قسمت برگه‌هایی الصاق شده تا در صورتی که هموطنان شکایتی از شرکت‌های حمل و نقل و یا مالکان خودرو داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارش کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل سرعت رسیدگی به تخلفات را در کمتر از ۴۸ ساعت یادآور شد و ادامه داد: استان اردبیل در پاسخگویی به شکایات مردم در حوزه حمل و نقل بار و مسافر رتبه اول کشور را به دست آورده است.