شناسهٔ خبر: 100836 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در بیشتر مناطق نیمه غربی، شمال شرق و شرق کشور/ احتمال طغیان رودخانه در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،  آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکم آذر و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت: امروز در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور از جمله در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، غرب خلیج فارس و شمال و غرب فارس، زنجان، کردستان و جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

وی همچنین با بیان اینکه امروز در شمال شرق و شرق کشور شاهد بارش باران به شکل پراکنده هستیم، افزود:‌ در استان‌های یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش به شکل پراکنده خواهد بود و احتمال رعد و برق نیز وجود دارد.

رفیعی با اعلام اینکه امروز استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان بارندگی شدید خواهد بود، پیش‌بینی کرد: شدت بارش‌ها در این استان‌ها موجب جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال تردد در جاده‌ها و کاهش دید برای این مناطق خواهد شد.

وی همچنین وضعیت جوی امروز شهر تهران را در برخی ساعات بارانی اعلام کرد و گفت: امروز بعدازظهر در تهران شاهد وزش باد خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما به ۱۵درجه بالای صفر برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه حداقل دمای امروز تهران به هفت درجه بالای صفر رسید، پیش‌بینی کرد:‌ فردا نیز دمای تهران به حدود پنج درجه بالای صفر برسد.

رفیعی همچنین با بیان اینکه امروز بجنورد با دمای دو درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است، افزود: همچنین امروز دمای اردبیل به صفر رسید و ارومیه و تبریز نیز دمای یک درجه بالای صفر را تجربه کردند.

وی سردترین شهر در کشور را نیز ورزقان در آذربایجان شرقی با دمای حداقل شش درجه زیر صفر بیان و تصریح کرد: پس از ورزقان، فیروزکوه با چهار درجه زیر صفر سردترین شهر ثبت شده است؛ در مقابل گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۳۱ درجه بالای صفر بوده است.

به‌گفته رفیعی بارش‌ها روز سه‌شنبه فردا در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی و سمنان با احتمال وقوع رعد و برق ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: فردا مناطقی از استان‌های یزد، اصفهان و شمال خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده را خواهند داشت.

رفیعی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس را مواج پیش‌بینی کرد.